KOMUNIKACE

Jak se dovoláte

Komunikace s firmou je dobrodružná. Buď voláte na číslo 226 223 800 a čekáte, kdy a kdo se ozve. Nověji lze volat i zákaznické centrum 226 223 890. Stalo se mi, že jsem volal desítky minut, než jsem se s vhodným protějškem na něčem domluvil. U mnoha hovorů zůstalo jen u slov, neboť se dovoláte někomu, kdo nic neví a nic nevyřeší.  Informace se různě předávají a předávají, v reálu se často nic neděje. Systém funguje, informace obíhají, problém zůstává. A toto se stále opakuje. Firma problém neřeší. Moje poslední zjištění, problém řešíme, máme to poznačené, případně byl předán kompetentní osobě. Jenže kompetentní osoba nekomunikuje. A problém je opět vyřešen. Problém komunikace je ale podstatou veškerého řešení a jednání. Mohu uvést, že pokud by firma řádně  komunikovala, pravděpodobně by tyto stránky vůbec nevznikly. Voláte, píšete a nic se neděje. Vše nahrává tomu, že nikdo není za nic odpovědný. Na internetu je možné najít spoustu případů s naprosto stejnými problémy. Je to jako uděláno přes kopírák. Pravidlo CTRL+C a CTRL+V v modifikované podobě funguje všude.

Obdobná situace je při zasílání e-mailů. Aby bylo jasné, že e-mail skutečně došel, existuje taková drobná věc, které se říká oznámení o doručení a přečtení. Tak tu u Schliegeru často neznají. Má to svůj význam, chcete znát, zda zpráva byla doručena. To u firmy buď nepochopili nebo je to strategie, jak si nepřipouštět problémy s "dotěrnými" zákazníky. V tomto roce se komunikace snad i zlepšila, dostanete někdy i zpětnou informaci o přijetí e-mailu, jenom v řešení obsahu e-mailu se nic moc nezměnilo.

Doplním i poslední zkušenost, není problém dodat konkrétní zaměstnance. Pro komunikaci má každý zaměstnanec firmy zřízenu svou e-mailovou adresu. Nic mimořádného nepíši. Pokud ale zaměstnanec odejde od firmy, adresa se pravděpodobně neruší. Vy komunikujete s někým, kdo již ve firmě nepracuje. Samozřejmě komunikace je jednosměrná. Vaše e-maily se nevrací jako nedoručená pošta, protože stále přichází na existující adresu neexistujícího zaměstnance. Buď je to opomenutí IT nebo úmysl. Ke které variantě se přiklonit nevím, ve výsledku je to ale stejné. Váš problém není řešen. Pouze náhodou se dozvíte, že ten nekomunikující zaměstnanec od firmy odešel před několika měsíci. V případě zrušení adresy by se vám vracela korespondence jako nedoručená pošta, což se mně zásadně nikdy nestalo.


(c)   zero.fero@tiscali.cz
 
Všechna práva vyhrazena 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky