ZÁVĚR

Závěr

Do dnešního dne jsem nepochopil, jak firma chce i nadále působit na trhu, kde padla další firma Alpha Solar Systems. Po prostudování mnoha stránek, ohlasů, kladů i záporů od zákazníků i bývalých zaměstnanců firmy jsem došel k následujícímu. Schlieger je firma, jejímž prvořadým cílem a snahou je získat peníze. Získat peníze snadno a lehce. K tomu si vybrali byznys s fotovoltaikou.  Zájemců je hodně, stát dobře dotuje, takže peníze se jen hrnou. Pokud jsou na hromadě peníze, derou se i lidé, kteří do firmy přichází. Přilákala je vidina lehce nabytých peněz. Mimo jiné o tom svědčí i informace z internetu, kdy jeden zájemce o pozici obchodního zástupce hledá informace o Schliegru. Ten mu na tuto pozici dle jeho slov údajně nabízí plat až 90 000 Kč. To se mu ale zdá málo, chtěl by aspoň  120 000 Kč. Tady je vidět, jaký typ lidí dělá byznys s fotovoltaikou. Proto také firmě nejde o kvalitu, zajímá ji jen kvantita. Toto ostatně proklamuje na veřejnosti i sám provozní ředitel fitmy pan P. M. Firma se chlubí tím, jak je úspěšná, kriteriem úspěšnosti pro ni je jen kvantita (což jsou peníze). Jako hlavní kriterium úspěšnosti firmy bych ale zvolil jiné kriterium, například bych do hodnocení zařadil i úspěšnost řešení reklamací. Pokud je hodnocení v tomto bodě pozitivní, je to určitý předpoklad k tomu, že firma bude seriózní.

Majitelé firmy Václav Sýkora a Markéta Chrbolková údajně na studiích snili o tom, že změní svět obnovitelných energií v ČR k lepšímu. Ze studentského snu jim vyrostla, jak tvrdí na stránkách své firmy, jednička na českém trhu v počtu realizací fotovoltaických elektráren a tepelných čerpadel. Ale také firma, která predátorsky využívá vysokého zájmu a neznalostí lidí ke svému zisku prostřednictvím firemní kultury, která mnohdy připomíná obchodní model "letadlo" a v obchodním prostředí se chová jako "šmejd". Do svých zařízení dodává komponenty bez prohlášení o shodě, která musí mít každý výrobek uvedený na trh, nedodržují zákony o ochraně spotřebitele, vadná plnění ze smluv bagatelizují a neřeší, normy jsou pro ně zátěží. Z negativních recenzí vůbec nevyplývá, že uvedení majitelé mají zájem na tom, aby firma jako celek vykazovala odbornost a solidnost. Z pohledu zákazníka to vypadá, že firmu zajímají především peníze a ne jejich produkt, tedy FVE. Jen na okraj, je zajímavé, že paní Chrbolková měla a možná ještě i má velký zájem o kryptoměny, učaroval jí bitcoin a obchodování na burze. Celé toto poznání evokuje myšlenka, kam jdou peníze ze Schliegru? Firmě by prospělo, aby se majitelé o svou firmu lépe starali. Takto se jeví, že na chod firmy byl dosazen jen profesní odpad, který se potřebuje díky svému platu udržet na svých pozicích co nejdéle a snaží se všemožně zavděčit majitelům. Mnohé problémy tak neřeší, zlehčuje a přehlíží, odpovědnost a vady hází na zákazníky. A je docela možné, že vše se děje pod odborným dohledem majitelů firmy Schlieger.

Ne všichni zaměstnanci Schliegru na poli tohoto byznysu uspěli a někteří z firmy odešli. Existuje značná fluktuace lidí. Stačí jen registrovat, jak se při telefonických hovorech s firmou mění příjmení lidí, stejné je to i v mailové korespondenci. Je dobré si pročíst názory těchto lidí. Mnohé pak napoví o celé firmě. V tomto systému není čas na kvalitní a odpovědnou práci. Takže pokud se objeví problémy, systém Schliegeru se hroutí a firma nekoná, zatlouká, nevidí a neslyší. Pomalu ale začínám mít dojem, že se nad firmou stahují černé mraky a firma si snad bude muset sbalit svůj krám a odejít, pokud nezmění svůj přístup. To by ale firma musela změnit svůj podnikatelský záměr, což bude pro firmu těžký oříšek. Zjistil jsem, že se mění stránky Schliegeru na webu. Již nejsou tak ohromující, jejich obsah se změnil k horšímu. Ubylo kontaktů na firmu, struktura firmy je utajenější.  Stránky na neznalého dříve působily skvěle. V současnosti to vypadá, že poněkud upadají. Ale existuje spousta jiných stránek a přibylo reklam, na kterých je firma skvělá, ba přímo nejlepší. Marketing pracuje neustále. Taky jsem zjistil, že o mé stránky je zájem. Ve statistice návštěvnosti stránek je vidět, že každý měsíc je navštíví spousta lidí. Doufám, že to jsou lidé, kteří hledají informace o firmě a udělají si obrázek, jak jednička na trhu řeší či řešila realizaci FVE u mě. 

Získat objektivní informace o firmách je složité. Na webové stránky REFSITE  bude spolehnutí, na stránky CAFT, kde mají být sdruženy firmy s fotovoltaikou, bych stoprocentně nesázel. Ať mi dámy či pánové z tohoto cechu prominou, ale jejich doporučení firem se mi jeví poněkud neprofesionální. A pokud upozorňuji na svoje zkušenosti s touto firmou, tak mi CAFT ani neodpovídá. Podobné to zřejmě bude i v ČFA. Po přečtení těchto stránek by si snad jen hlupák nechal namontovat FVE od Schliegeru. Zaujaly mě reference na firmu SEFY ze stránek REFSITE. Na tuto firmu jsem nenašel žádná negativní hodnocení, pozitivní hodnocení uvedlo 99% hodnotících. Takže je vidět, kdo umí, ten umí, kdo ne, ten mlží. Několik lidí mi dalo zpětnou informaci, jak Schlieger působil u nich. Děkuji za jejich komunikaci. Schválně jsem dosud na stránkách nezveřejňoval svou adresu. Nechci, aby mě někdo napadal a perzeukoval za to, že jednám otevřeně. Lidé mají vydržet a bojovat za svá práva. Není spravedlivé říkat a chovat se tak, že zákazník si za nedostatky může sám a že je firma nezpůsobila, i když objektivně existují důkazy o nepravdivosti tvrzení firmy. Nezveřejňuji ani jména a příjmení lidí, kteří pracují ve firmě a se kterými jsem byl v kontaktu. Avšak ti, kteří jsou s FVE spojeni, se jistě na stránkách najdou. Často asi podlehli vidině snadně nabytých peněz, která je motivovala v jejich pracovním nasazení. Ti za to snad ani nemohou. Ovšem majitelé firmy, to je jiná třída. U nich dělám výjimku, jejichž jména si může každý najít v obchodním rejstříku. Za dva roky, co se s firmou domlouvám a řeším desítky e-mailů a telefonických hovorů na téma kvality, reklamace, dodržování zákonů a nařízení snad mohu mít uvedený názor na celou firmu, navíc doložitelný fakty, korespondencí, kterou si uchovávám, zákony a nařízeními vlády. Je toho mnoho. Věřím tomu, že firem s podobnou mentalitou jako Schlieger bude určitě více. 

V posledních týdnech roku 2024 významně zchladla poptávka ze strany rodinných domů. Může za to únorové snížení dotací NZÚ. Dokládají to statistiky SFŽP, který jen během února přijal bezmála 17 tisíc žádostí o dotaci  V následujícím měsíci pak počet žádostí klesl ani na 500. Významně ale roste zájem na straně bytových domů, kde se díky novele vyhlášky ERÚ otevřely nové možnosti sdílení zelené elektřiny. Současný přístup některých firem je neudržitelný a s ohledem na pokles poptávky v segmentu rodinných domů velmi pravděpodobně povede k pročištění trhu. Zůstanou jen ty nejlepší firmy s profesionálními službami. Ostatní pokles poptávky neustojí. Jaký osud potká Schlieger?

Po svých zkušenostech mohu jenom shrnout. FVE od Shliegru bych si již nepořídil. Předchozí dva roky jsem mohl prožít daleko klidněji a nemusel řešit nekvalitně provedenou FVE, dohadovat se s firmou a zajímat se o nějakou návratnost FVE, která je vysoce diskutabilní. Předchozí období mě také obohatilo o spoustu informací, o kterých se mnohým lidem ze Schliegru může jenom zdát. V mnoha oblastech bych firmě mohl radit. A vynaložené prostředky jsem mohl zhodnotit lepším způsobem. Byznys s fotovoltaikou je ruská ruleta na český způsob, mantra pro gryndýl. 

V uplynulých dnech jsem dostal od Schliegeru e-mail s následujícím vzkazem:

Jakou odpověď mohou ode mě očekávat? Protokol o předání byl podepsán dne 1.12.2022 . Od té doby uplynul jeden rok. Schlieger však uvádí, že dílo bylo dokončeno v předešlých dnech. Asi žiji v jiném časovém prostoru. Já na jejich e-mail odpověděl, na rozdíl od Schliegeru, jehož odpovědi často vůbec nepřichází.

Dne 1.11.2023 jsem na firmu na tři její adresy zaslal doporučené dopisy a e-mail, ve kterých jsem dle zákona požadoval snížení ceny za dílo a náhradu nákladů, které jsem musel vynaložit z důvodů nápravy vad, které Schlieger neřešil v reklamaci. Prostě reklamaci některých vad naprosto neřešil. Dne 6.12.2023 bylo ČOI zahájeno mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Dne 3. 6. 2024 uplynula maximální možná lhůta k řešení sporu, mimosoudní řešení sporu bylo ukončeno dohodou dle § 20u odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Na základě svých zkušeností  jsem vybral  následující hodnocení. 

A na závěr byl chtěl majitele firmy vyzvat. Pokud se cítí dotčeni a nejsou spokojeni se skutečnostmi zde uvedenými, ať se ozvou na uvedenou e-mailovou adresu a vyvrátí můj pohled na firmu, v čem je neobjektivní, nepravdivé, zavádějící apod. Rád zde jejich pohled zveřejním. 

(c)   zero.fero@tiscali.cz
 
Všechna práva vyhrazena 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky